Kan jag ta med specialbagage?

Ändrad den Tors, 22 aug. vid 2:11 E.M.

Det är i allmänhet möjligt att ta med specialbagage på din resa. Det måste dock begäras hos flygbolaget och på din transfer, och det tillkommer extra kostnader för att ta med bagaget.


Vad är specialbagage? 
Specialbagage är det incheckade bagage som överstiger mått och/eller vikt för vanligt incheckat bagage. Det kan till exempel vara dykutrustning, cyklar eller annan sportutrustning. 


Specialbagage och transfer 
Specialbagage kan inte alltid tas med på en vanlig transferbuss, och det kan därför vara nödvändigt att boka privat eller specialtransfer. Det är därför viktigt att du registrerar ditt specialbagage på Min Resa om du har bokat transfer via Airtours. Du kan följa guiden här nedan för att göra det. Tar du med egen skidutrustning kan du dock själv välja "Transfer ski inklusive skidbagage" vid bokning av resan eller via Min Resa fram till 7 dagar före avresa, och du behöver därför inte kontakta oss för att ta med denna typ av specialbagage på transfern. 


Hur registrerar jag mitt specialbagage hos flygbolaget?
Det varierar om du behöver checka in specialbagage via oss eller direkt med flygbolaget. I tabellen nedan kan du se en översikt för de olika flygbolagen. Om du klickar på ditt flygbolag kommer du att omdirigeras till en sida med en guide för incheckningsprocessen. 



Flygbolag
Registrering
AegeanVia Min Resa
Air CairoVia Min Resa
BH AirVia Min Resa
Bulgaria AirVia Min Resa
Easy JetVia flygbolaget
EurowingsVia flygbolaget
Freebird
Via flygbolaget
NorwegianVia flygbolaget
PegasusVia flygbolaget
SAS (helcharterflyg)Via Paxport
SAS (delcharter- och reguljärflyg)Via flygbolaget
Sky ExpressVia Min Resa
SunExpress
Via flygbolaget
TUIFly Nordic
Via Paxport
Vueling (charterflyg)Via Min Resa
Vueling (reguljärflyg)Via flygbolaget

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

Frågor kring samma ämne

Relaterade frågor

Skriv via Whatsapp eller ring till oss!

Kontakta oss på Whatsapp: +46856610300. Du kan också ringa samma nummer men var medveten om att väntetiden då kan vara längre.


Öppettider:

Måndag till fredag: 09:00-17:00

Lördag till söndag: 10:00-14:00


Se våra avvikande öppettider.

Sociala medier

Ställ din fråga genom ett direktmeddelande via någon av våra sociala medieplattformar. Under våra öppettider svarar vi på ditt meddelande.


Öppettider:

Måndag till fredag: 09:00-17:00

Lördag till söndag: 10:00-14:00


Se våra avvikande öppettider.

Skicka oss ett mejl

Du kan även skicka oss ett mejl via något av våra kontaktformulär. Beroende på arbetsbelastning svarar vi inom några arbetsdagar.