Att ta med specialbagage (t.ex. cykel eller dykutrustning), medicinskt bagage (t.ex. sömnapnéapparat/CPAP) och/eller (elektrisk) rullstol/scooter är alltid på begäran. Detta innebär att flygbolaget och eventuellt transferföretaget måste godkänna detta.
Flyg
Om du flyger med ett Easy Jet-flyg måste du begära att få ta med ditt specialbagage/medicinska bagage och/eller rörelsehjälpmedel via Easy Jet webbplats. Du kan göra detta direkt efter att du har bokat din resa. Du kan följa guiden nedan.
Guide för registrering av special-/medicinskt bagage och hjälpmedel via Easy Jet
- Gå till Easy Jets hemisda
- Klicka på "Sign in" i övre högra hörnet
- Välj fliken "Find booking"
- Fyll i följande uppgifter:
* Surname: Huvudbokarens efternamn
* Booking reference: Ditt PNR-nummer - Kryssa i rutan under fälten
- Klicka på "Find booking"
- Välj vilken typ av bagage/hjälpmedel du vill ta med dig
- Följ stegen på skärmen för den tjänst du vill ha
Transfer
Om du har bokat en transfer för din resa via Airtours är det viktigt att ditt specialbagage/medicinska bagage och/eller rörelsehjälpmedel också efterfrågas av transferbolaget. För att göra det behöver du fylla i vårt formulär på Min Resa. Du kan följa guiden nedan.
Guide för registrering av special-/medicinskt bagage och hjälpmedel på Min Resa
- Logga in på Min Resa
- Gå till fliken "Min bokning" (finns högst upp på sidan) och välj din resa
- Klicka på "Lägg till medicinskt bagage, sportbagage eller husdjur här" (finns i den grå rutan på höger sida under rubriken "Tillval")
- Välj den resenär som tar med specialbagage och typen av bagage.
- Välj den resenär som tar med medicinskt bagage och "Medicinsk utrustning" som typ.
- Välj den resenär som tar med hjälpmedel och "Medicinsk utrustning" som typ
- Fyll i ytterligare fält med information om bagaget/hjälpmedlet.
- Klicka på den röda "Skicka"-knappen.
- Du kommer att få ett e-postmeddelande med bekräftelse på att formuläret har skickats in, och vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt för att meddela om ditt specialbagage är godkänt och eventuella avgifter för att ta med det.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov
Frågor kring samma ämne
Relaterade frågor
Skriv via Whatsapp eller ring till oss!
Kontakta oss på Whatsapp: +46856610300. Du kan också ringa samma nummer men var medveten om att väntetiden då kan vara längre.
Öppettider:
Måndag till fredag: 09:00-17:00
Lördag: 10:00-14:00
Söndag: stängt
Sociala medier
Ställ din fråga genom ett direktmeddelande via någon av våra sociala medieplattformar. Under våra öppettider svarar vi på ditt meddelande.
Öppettider:
Måndag till fredag: 09:00-17:00
Lördag: 10:00-14:00
Söndag: stängt
Skicka oss ett mejl
Du kan även skicka oss ett mejl via något av våra kontaktformulär. Beroende på arbetsbelastning svarar vi inom några arbetsdagar.