Sky Express - Kan jag ta med specialbagage/medicinskt bagage och rullstol?

Ändrad den Tors, 22 aug. vid 1:59 E.M.

Att ta med specialbagage (t.ex. cykel eller dykutrustning), medicinskt bagage (t.ex. sömnapnéapparat/CPAP) och/eller (elektrisk) rullstol/scooter är alltid på begäran. Detta innebär att flygbolaget och eventuellt transferföretaget måste godkänna detta.  


Ska du flyga med Sky Express ska du begära att ta med ditt special-/medicinska bagage och/eller hjälpmedel via vårt formulär på Min Resa. Du kan följa guiden nedan.


Notera! Sky Express kräver att du fyller i ett formulär när du reser med vissa hjälpmedel och medicinsk utrustning. Om du behöver fylla i detta formulär skickar vi det till dig.


Guide för registrering av special-/medicinskt bagage och hjälpmedel på Mitt Sunweb 

  1. Logga in på Min Resa
  2. Gå till fliken "Min bokning" (finns högst upp på sidan) och välj din resa 
  3. Klicka på "Lägg till medicinskt bagage, sportbagage eller husdjur här" (finns i den grå rutan på höger sida under rubriken "Tillval") 
    1. Välj den resenär som tar med specialbagage och typen av bagage.  
    2. Välj den resenär som tar med medicinskt bagage och "Medicinsk utrustning" som typ.  
    3. Välj den resenär som tar med hjälpmedel och "Medicinsk utrustning" som typ
  4. Fyll i ytterligare fält med information om bagaget/hjälpmedlet. 
  5. Klicka på den röda "Skicka"-knappen. 
  6. Du kommer att få ett e-postmeddelande med bekräftelse på att formuläret har skickats in, och vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt för att meddela om ditt specialbagage är godkänt och eventuella avgifter för att ta med det.


Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

Frågor kring samma ämne

Relaterade frågor

Skriv via Whatsapp eller ring till oss!

Kontakta oss på Whatsapp: +46856610300. Du kan också ringa samma nummer men var medveten om att väntetiden då kan vara längre.


Öppettider:

Måndag till fredag: 09:00-17:00

Lördag: 10:00-14:00

Söndag: stängt


Se våra avvikande öppettider.

Sociala medier

Ställ din fråga genom ett direktmeddelande via någon av våra sociala medieplattformar. Under våra öppettider svarar vi på ditt meddelande.


Öppettider:

Måndag till fredag: 09:00-17:00

Lördag: 10:00-14:00

Söndag: stängt


Se våra avvikande öppettider.

Skicka oss ett mejl

Du kan även skicka oss ett mejl via något av våra kontaktformulär. Beroende på arbetsbelastning svarar vi inom några arbetsdagar.