Om du har ett problem eller klagomål under din semester med Airtours måste du först kontakta Airtours-guiden på din destination. Kontrollera dina resehandlingar för att hitta deras kontaktuppgifter. Om du inte är nöjd med ditt boende på något sätt ska du förutom att kontakta din Airtours-guide också omedelbart anmäla detta till receptionen på ditt boende. Vår guide finns där för att hjälpa dig att lösa de problem som har uppstått. Efteråt, när du kommer hem, är det naturligtvis inte längre möjligt att lösa problemet.
Om ditt klagomål inte har behandlats på ett sätt som tillfredsställer dig är det viktigt att du fyller i ett kundservice formulär hos vår guide. Detta formulär, tillsammans med en skriftlig motivering, ska sedan anmälas via e-post. Airtours måste få detta senast inom två månader efter att din semester har avslutats. Det räcker inte att skicka in kundservice formuläret utan ytterligare bevis för att hantera ditt klagomål. När vi har mottagit formuläret och motiveringen skickar vi dig en bekräftelse. Vi kommer att ge ett substantiellt svar på dina kommentarer inom 1 månad.
Klagomål kan skickas till kundtjanst@airtours.se eller via post, se adress nedan:
Airtours
Birger Jarlsgatan 64
114 29 Stockholm
Sverige
Tänk på att klagomål som inte har rapporterats på plats inte kan åtgärdas.
Om ditt klagomål gäller Airtours eller upprättandet av bokningen kan du lämna in ditt klagomål via kontaktformuläret på hemsidan. Efter mottagandet av klagomålet, före avresan, skickar vi inget mottagningsbevis. Detta beror på att vi inom 4 veckor, eller tidigare vid tidigare avgångar, vill behandla ditt klagomål.
Vid gränsöverskridande tvister kan du också vända dig till EU:s plattform för tvistlösning online via den här länken.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov
Frågor kring samma ämne
Relaterade frågor
Kontakta oss!
Ring oss på tel: +46856610300
Öppettider:
Mån-fre: 09:00-17:00
Lör-sön: 10:00-14:00
Sociala medier
Ställ din fråga genom ett direktmeddelande via någon av våra sociala medieplattformar. Vi kommer att besvara ditt meddelande under våra öppettider:
Mån-fre: 09:00-17:00
Lör-sön: 10:00-14:00
Skicka oss ett mejl
Du kan även skicka oss ett mejl via något av våra kontaktformulär. Beroende på arbetsbelastning svarar vi inom några arbetsdagar.