Jag har ett klagomål, vart vänder jag mig?

Gewijzigd op Ma, 9 Okt, 2023 om 3:43 PM

Om du har ett klagomål om din semester med Sunweb måste du först kontakta Sunweb-guiden på din destination. Kontrollera dina resehandlingar för att hitta deras kontaktuppgifter. Om du inte är nöjd med ditt boende på något sätt ska du förutom att kontakta din Sunweb-guide också omedelbart anmäla detta till receptionen på ditt boende. Vår guide är redo för dig att lösa dina klagomål på destinationen. Tack vare detta tillvägagångssätt är det oftast möjligt att omedelbart lösa ditt klagomål enligt dina önskemål. Efteråt, när du kommer hem, är det naturligtvis inte längre möjligt att lösa problemet.


Om ditt klagomål inte har behandlats på ett sätt som tillfredsställer dig är det viktigt att du fyller i ett kundservice formulär hos vår guide. Detta formulär, tillsammans med en skriftlig motivering, ska sedan anmälas via e-post. Sunweb måste få detta senast inom två månader efter att din semester har avslutats. Det räcker inte att skicka in kundservice formuläret utan ytterligare bevis för att hantera ditt klagomål. När vi har mottagit formuläret och motiveringen skickar vi dig en bekräftelse. Vi kommer att ge ett substantiellt svar på dina kommentarer inom 1 månad. 


Klagomål kan skickas till kundservice@airtours.se eller via post, se adress nedan: 


Airtours

Birger Jarlsgatan 64

114 29 Stockholm 

Sverige


Tänk på att klagomål som inte har rapporterats på plats inte kan åtgärdas.


Om ditt klagomål gäller Sunweb eller upprättandet av bokningen kan du lämna in ditt klagomål via kontaktformuläret på hemsidan. Efter mottagandet av klagomålet, före avresan, skickar vi inget mottagningsbevis. Detta beror på att vi inom 4 veckor, eller tidigare vid tidigare avgångar, vill behandla ditt klagomål.


Vid gränsöverskridande tvister kan du också vända dig till EU:s plattform för tvistlösning online via den här länken.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren

Frågor kring samma ämne

Relaterade frågor

Skriv via Whatsapp eller ring till oss!

Kontakta oss på Whatsapp: +46856610300. Du kan också ringa samma nummer men var medveten om att väntetiden då kan vara längre.


Öppettider:

Måndag till fredag: 09:00-17:00

Lördag till söndag: 10:00-14:00


Se våra avvikande öppettider.

Sociala medier

Ställ din fråga genom ett direktmeddelande via någon av våra sociala medieplattformar. Under våra öppettider svarar vi på ditt meddelande.


Öppettider:

Måndag till fredag: 09:00-17:00

Lördag till söndag: 10:00-14:00


Se våra avvikande öppettider.

Skicka oss ett mejl

Du kan även skicka oss ett mejl via något av våra kontaktformulär. Beroende på arbetsbelastning svarar vi inom några arbetsdagar.