Jag vill att ni raderar mina uppgifter, är det möjligt?

Ändrad den 18 Dec 2023

Ja. GDPR kräver att en kund ska få sina uppgifter raderade ur våra register om så önskas. Observera att en vanlig missuppfattning med GDPR är att rätten att bli bortglömd är absolut. Det är den inte. Vissa personuppgifter måste vi spara för rättsliga förpliktelser (till exempel redovisningsunderlag gentemot myndigheter) eller fullgörande av vårt avtal med dig. I många fall handlar det alltså om en gallring av uppgifter. Läs mer i våra resevillkor och vår personuppgiftspolicy för specifikation av sådana uppgifter.


Vill du få dina uppgifter raderade, skicka en underskriven begäran om radering till:


Nya Airtours City Breaks of Sweden AB

Birger Jarlsgatan 64

114 29 Stockholm

Sweden


Märk kuvertet "Radering av personuppgifter" och bifoga en kopia på giltigt ID vidimerat av två personer.

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

Frågor kring samma ämne

Relaterade frågor

Kontakta oss!

Ring oss på tel: +46856610300


Öppettider:

Mån-fre: 09:00-17:00

Lör-sön: 10:00-14:00


Se våra avvikande öppettider.

Sociala medier


Ställ din fråga genom ett direktmeddelande via någon av våra sociala medieplattformar. Vi kommer att besvara ditt meddelande under våra öppettider:

Mån-fre: 09:00-17:00

Lör-sön: 10:00-14:00


Se våra avvikande öppettider.


Skicka oss ett mejl

Du kan även skicka oss ett mejl via något av våra kontaktformulär. Beroende på arbetsbelastning svarar vi inom några arbetsdagar.