Ja. GDPR kräver att en kund ska få sina uppgifter raderade ur våra register om så önskas. Observera att en vanlig missuppfattning med GDPR är att rätten att bli bortglömd är absolut. Det är den inte. Vissa personuppgifter måste vi spara för rättsliga förpliktelser (till exempel redovisningsunderlag gentemot myndigheter) eller fullgörande av vårt avtal med dig. I många fall handlar det alltså om en gallring av uppgifter. Läs mer i våra resevillkor och vår personuppgiftspolicy för specifikation av sådana uppgifter.
Vill du få dina uppgifter raderade, skicka en underskriven begäran om radering till:
Nya Airtours City Breaks of Sweden AB
Birger Jarlsgatan 64
114 29 Stockholm
Sweden
Märk kuvertet "Radering av personuppgifter" och bifoga en kopia på giltigt ID vidimerat av två personer.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov
Frågor kring samma ämne
Relaterade frågor
Skriv via Whatsapp eller ring till oss!
Kontakta oss på Whatsapp: +46856610300. Du kan också ringa samma nummer men var medveten om att väntetiden då kan vara längre.
Öppettider:
Måndag till fredag: 09:00-17:00
Lördag till söndag: 10:00-14:00
Sociala medier
Ställ din fråga genom ett direktmeddelande via någon av våra sociala medieplattformar. Under våra öppettider svarar vi på ditt meddelande.
Öppettider:
Måndag till fredag: 09:00-17:00
Lördag till söndag: 10:00-14:00
Skicka oss ett mejl
Du kan även skicka oss ett mejl via något av våra kontaktformulär. Beroende på arbetsbelastning svarar vi inom några arbetsdagar.